mummy, daddy love u so much sayang

Lilypie

Aliesya now is

Lilypie Second Birthday tickers

Story my journey of little girl...si kiut Alisha

Showing posts with label education. Show all posts
Showing posts with label education. Show all posts

Monday, December 28, 2009

Flash Card

Tadi keluar nak cari flash card untuk Alisha, cuma sempat pergi Jusco jer... mula-mula pergi Jusco Alpha Angle, Wangsa Maju. Cari punya cari, takda lah pulak, yang kelakarnya masa tanya kat budak Jusco tu, '' dik ada jual Flash card tak?? aaaa flash card, apa tu kak?? mmm ada jugak orang tak tahu apa itu Flash Card, takpe lah... cuba cari kat Jusco lain. Pergi Jusco Keramat, takda juga... tapi dok belek-belek CD kat counter CD boleh pulak ternampak satu flash card ni, tapi macam dah buka jer...mmm tanya kat budak Jusco tu ada yang baru tak?? takda lah pulak, tapi nak sangat punya pasal ambik saje lah....



Inilah rupa flach cardnya from YBCR, tapi dapat yang step 2, so nak tanya blogger-blogger yang tahu kat mana lagi nak beli flach card macam ni yer??? or ada sugesstion tak ??

   

Friday, December 25, 2009

ABC Song for Kids Easy and Fun

















Sunday, December 13, 2009

VIDEO NI BEST LAH

Dua 3 hari ni memang saya ada banyak masa, tapi bukan dirumah yer tapi di office, bekerja pada hari Sabtu Ahad adalah agak relax and boleh kalau nak surf internet, tapi bukan guna komputer office, sebab semua unrelated website tak boleh buka yer, nasib baik wifi office ada...hihihi

Sebenarnya sejak baca blog mummy Qarissa ada lah daftar Brillkids cuma takda masa nak baca forum dan biarkan saja, Brillkids website tu memang adalah dua kali baca, lepas baca mengenai How To Convert You Tube Video To DVD? entry kat blog Qarissa so baru lah sedar sikit nak baca forum, memang betul kata Watie, forum kat sana sangat berguna, semua ibu-ibu tidak kedekut untuk share everything. So tengah baca satu forum ni ''How to make my son read??? Your experience and tips, please'' ada satu ibu bagi satu website iaitu www.dreamenglish.com so buka lah website ni dan tengok video ni comel sangat..... so layan lah video kat bawah ni yer....










Many thanks to mother of faith sebab share video ni yer.

Wednesday, August 5, 2009

How to Recognise a Gifted Child

just to share with everyone...
From How to Stimulate Your Child’s Intelligence
It is important to recognise a gifted child in order to help promote his or her intelligence, curiosity and desire to learn. Most of these children are never recognised and so their potential is not developed correctly. A gifted child is not a genius and does not have to know everything or do things out of the ordinary, such as play the piano at the age of two or speak several languages at the age of three. They are children who are basically differentiated from others in their ability to learn much faster and go more deeply into subjects.

Some of the characteristics of a gifted child are:
1. They generally walk and speak before their first year of age.
2. They tend to use very rich language and adult like vocabulary.
3. They easily understand and remember the information they are given.
4. They generate a great quantity of ideas and solutions to problems.
5. They have a well-developed sense of humour.
6. They have a great deal of curiosity, which makes them question everything.
7. They usually worry about the problems in the world.
8. They adore reading.
9. They like complicated board games.
10. They are leaders.
11. They persevere (they concentrate on a task and persist until they finish it).
12. They have a high level of self-judgment, demand much of themselves, and tend to be dissatisfied.
13. They prefer to work independently and do not need much help.
14. They are vulnerable to the rejection of their classmates.

*source http://www.readersdigest.com.my
Blog Widget by LinkWithin